Poradnik Abonenta

Dziękujemy Państwu za korzystanie z usług telekomunikacyjnych świadczonych przez naszą firmę. Z dbałości o podnoszenie jakości naszych usług, zapewniamy Państwa, że dokładamy starań by nasze usługi świadczone był na najwyższym poziomie, czego dowodem jest także opracowanie niniejszej instrukcji. Podczas pracy nad tym dokumentem staraliśmy się zebrać w pigułce, najistotniejsze informacje dotyczące sposobu świadczenia przez nas usług oraz odpowiedzieć na kilka najczęściej pojawiających się pytań z Państwa strony. Zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami.

Awaria łącza - praktyczne porady

AWARIA ŁĄCZA – PRAKTYCZNE PORADY

Zauważyłeś problemy z usługą internetową?
Co możesz zrobić, zanim zgłosisz nam awarię łącza?
1. Sprawdź instalację sieci w twoim mieszkaniu.
Poniżej znajdziecie Państwo prawidłowy schemat podłączenia instalacji w mieszkaniu.

Rysunek 1.
1. Przekaźnik KAJA Komputer.
2. Modem zainstalowany na zewnątrz.
3. Gniazdko sieci elektrycznej 230V.
4. Zasilacz modemu.
5.Router WiFi.
6. Urządzenia podłączone do routera za pomocą kabla LAN.
7. Urządzenia podłączone do routera za pomocą WiFi.

2. Sprawdź czy kabel z modemu zewnętrznego jest poprawnie podłączony do zasilacza.
Gniazda na zasilaczu modemu oznaczone jako: Power lub PoE + LAN oraz, czy poprawnie został podłączony kabel z zasilacza modemu zewnętrznego do routera WiFi (gniazda w routerze oznaczone jako: Gigabit data lub LAN – niebieskie gniazdo). Upewnij się, czy wtyczki Ethernet są poprawnie wpięte do zasilacza oraz routera (dla pewności wyjmij i ponownie wepnij wtyczki w prawidłowo oznakowane gniazda).

3. Poprawność podłączenia urządzeń w domowej sieci potwierdzą świecące się diody led:

– na zasilaczu modemu powinna się świecić zielona dioda – rysunek 2,
– na routerze powinny świecić się bądź migać co najmniej trzy diody widoczne na rysunku.

Rysunek 2.

Rysunek 3.

4. Jeśli Internet nadal nie działa
pomimo podłączonej prawidłowo sieci domowej odłącz na 10 sekund i ponownie podłącz do zasilania, router wifi oraz zasilacz modemu zewnętrznego, po ponownym podłączeniu urządzeń do prądu poczekaj aż urządzenie się synchronizują, może to potrwać parę minut.

5. Internet działa po kablu LAN a nie działa bezprzewodowo po WiFi a restart urządzeń opisany w punktach 2 i 4 nie pomaga?
Sprawdź, czy Twoje urządzenie poprawnie zostało połączone z siecią WiFi lub podłącz je ponownie: w systemie operacyjnym urządzenia, na którym wystąpił problem wyszukaj opcji, która zarządza sieciami bezprzewodowymi. Rozłącz podłącz ponownie urządzenie siecią WiFi (z routerem).

Zamów usługę

1. Wybierz szybkość internetu

2. Zostaw nam potrzebne dane w celu przygotowania oferty i dalszego kontaktu




Wypełnienie formularza nie jest równoznaczne z zawarciem umowy. Podane dane służą jedynie do przygotowania oferty i wysłanie niniejszego formularza oznacza zgodę na ich wykorzystanie tylko w celu przygotowania oferty

Polecane marki

chętnie pomogę
zadzwoń
(65) 547 6000