chętnie pomogę
zadzwoń
(65) 547 6000
Zestaw CERTUM
Bezpieczny podpis elektroniczny w relacjach pomiędzy biznesem, administracją publiczną oraz osobami fizycznymi staje się coraz bardziej powszechny i niesie za sobą znaczące oszczędności oraz możliwość zdalnego podejmowania czynności prawnych, m.in. za pośrednictwem Internetu. Do złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego wystarczy zestaw do składania podpisu elektronicznego, lub aplikacja zainstalowana na smartfonie, tablecie lub komputerze.
Zestawy CERTUM, są dostępne w trzech wariantach:
- zestaw CERTUM standard z czytnikiem kart kryptograficznych,
- zestaw CERTUM bez czytnika – dedykowanym dla osób posiadających komputer wyposażony w czytnik kart kryptograficznych.
- podpis za pomocą aplikacji mobilnej SimplySign
Elementy składowe zestawów
Element zestawu | Zestaw CERTUM
standard |
Zestaw CERTUM
bez czytnika |
certyfikat kwalifikowany | X | X |
certyfikat niekwalifikowany * | X | X |
karta kryptograficzna cryptoCertum | X | X |
czytnik USB | X | brak |
oprogramowanie do składania podpisu elektronicznego proCertum SecureSign | X | X |
programowanie do weryfikacji podpisu elektronicznego proCertum SecureSignVer | X | X |
oprogramowanie do zarządzania kartą kryptograficzną proCertum CardManager | X | X |
* zgodny ze standardem WebTrust M/TM, rozpoznawany we wszystkich rozpowszechnionych przeglądarkach internetowych na świecie oraz we wszystkich produktach firmy Microsoft.
Zastosowanie
Podpis kwalifikowany może służyć do:
- kontaktów drogą elektroniczną z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, np.: podpisania wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne, podpisania deklaracji,
- nadawania mocy prawnej dokumentom w kontaktach prawnych przez Internet (np. upoważnienia elektroniczne w ZUS),
- pozyskiwania wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (pdi.cors.gov.pl),
- podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,
- składania e-deklaracji podatkowych (www.e-deklaracje.gov.pl),
- zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,
- wystawiania faktur w formie elektronicznej,
- uczestniczenia w aukcjach i przetargach elektronicznych (np. www.e-przetarg.pl),
- podpisywania raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,
- zgłaszania drogą elektroniczną zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- składania e-deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Zalety
- jeden certyfikat kwalifikowany służy do kontaktów z wieloma instytucjami/urzędami drogą elektroniczną,
- możliwość załatwiania spraw urzędowych, biznesowych, cywilno-prawnych za pośrednictwem internetu oraz skrócenie czasu ich realizacji,
- zastąpienie dotychczasowej „dyskietki” w kontaktach z ZUS przez urządzenia, które można podłączyć do standardowych portów dostępnych w każdym komputerze klasy PC (np. USB),
- zabezpieczenie podpisanych dokumentów elektronicznych przed zmianami przez osoby nieupoważnione,
- znacznie prostsze, szybsze i tańsze przeszukiwanie elektronicznych archiwów,
- dostępność urzędów elektronicznych online przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu.
Deklaracje zgodności
Oprogramowanie wchodzące w skład zestawu CERTUM, (proCertum SecureSign i proCertum SecureSignVer) spełnia wymagania Ustawy o podpisie elektronicznym, posiada deklarację zgodności wg PN-EN 45014.
Ceny zestawów Certum
Okres 1 rok | Okres 2 lata | Okres 3 lat | |
Certum Standard/Mini (zestaw) | 282,00 zł | 356,00 zł | 456,00 zł |
Certum Standard/Mini bez czytnika | 239,00 zł | 313,00 zł | 413,00 zł |
Certum odnowienie | 149,00 zł | 219,00 zł | 299,00 zł |
Certum SimplySign – podpis elektroniczny w aplikacji mobilnej | 299,00 zł | 389,00 zł | 479,00 zł |
Certum SimplySign – odnowienie | 119,00 zł | 219,00 zł | 299,00 zł |
Certum SimplySign – przeniesienie certyfikatu z karty do aplikacji mobilnej | 199,00 zł | 299,00 zł | 399,00 zł |
Podane ceny nie zawierają podatku VAT (23%)
Ceny nie stanowią oferty handlowej. W celu potwierdzenia ich aktualności prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 65 547 6000
Cennik aktualny na dzień: 03.09.2024 roku
Koszty usług dodatkowych związanych z wydaniem i wdrożeniem podpisu
- Potwierdzenie tożsamości osoby ubiegającej się o certyfikat – opłata za usługę 40,00 zł netto w siedzibie firmy lub 100,00 zł poza siedzibą (do 30 km)
- Szkolenie przy stanowiskowe dotyczące Usług Certyfikacyjnych – opłata za usługę do 80,00 netto
- Wdrożenie usług certyfikacyjnych (instalacja) – opłata za usługę do 80,00 netto
- Usługi kompleksowe w trybie zwykłym oraz ekspresowym:
- tryb zwykły (do 7 dni) usługa wydania certyfikatu wraz z potwierdzeniem tożsamości – 80 zł netto
- tryb zwykły (do 7 dni) usługa wydania certyfikatu wraz z potwierdzeniem tożsamości w siedzibie Klienta – 150 zł netto (do 30 km)
- tryb ekspresowy (do 24 godzin) usługa wydania certyfikatu wraz z potwierdzeniem tożsamości – 200 zł netto
- tryb ekspresowy (do 24 godzin) usługa wydania certyfikatu wraz z potwierdzeniem tożsamości w siedzibie Klienta – 250 zł netto (do 30 km)
- tryb super ekspresowy (do 1 godziny) usługa wydania certyfikatu wraz z potwierdzeniem tożsamości – 250 zł netto
- tryb super ekspresowy (do 1 godziny) usługa wydania certyfikatu wraz z potwierdzeniem tożsamości w siedzibie Klienta – 300 zł netto (do 30 km)
Przy jednorazowej usłudze wydawania większej ilości certyfikatów niż pojedynczy certyfikat ceny usług ustalane są indywidualnie.